Friday, January 17, 2014

:: Yeay, Alisha dah jalan ::

Salam Jumaat Mommies semua..

Beberapa hari lagi genap umur Alisha setahun..kalau ikut bulan Islam, 11 Rabiul Awal haritu dah setahun pun..hihih...ingatkan mama boleh dapat tarikh 12 Rabiul Awal tahun lepas..tapi terawal satu hari pulak..awal dua hari daripada due yang sepatutnya..kalau Abg Alif dulu nak keluar lambat2..sampai terlewat 3 hari..mujur takde ape berlaku...sempat la mama makan lauk kenduri CikDa time tuh..hehe..lagipun Abg Alif nak keluar tarikh cantik.. 11.01.2011.. semua satu je kott..kalau beranak kat terengganu sah2 lg byk no 1.. harap2 nanti da sekolah pun periksa biar dapat no 1 jek.. :) no 11 ni favret mama...boleh pulak sama ngn tarikh lahir mama dgn ayah..adik pulak 11 Rabiul Awal, tapi 23 Januari 2013...tu je yang lain sikit...hehe..

opp...bebel terlajak pulak..sebenarnye mama nak bgtau yang Alisha dah boleh jalan sendiri..habis merata satu rumah die merayap..kalau kat dapur jangan cakap la..rak pinggan tu tempat favret die..mujur ayah dah paku kat tiang..kalau tak, mau mengulang sejarah mama masa kecik2 dulu..kena hempap dengan rak pinggan...hukhuk..

Awalnya, Alisha masih takut2 nak jalan..sejak umur 10 bulan haritu dah mula berdiri sendiri..masuk umur 11 bulan baru berani 3-4 langkah..lepas tu dia malas dah nak berjalan..sekarang ni bila dah terer..asik nk pusing satu rumah jek..mama yang letih dok kejar die asyik nak pegi ke arah tangga dapur je..oh ayah..cepat2 la buat pagar kat pintu dapur tu ye..sebelum anak awak terjun tau!!.. kalau bab suruh turun katil sendiri memang dah pandai sgt..Abg dulu main terjun tiruk jek...hehe..adik pandai die pusing, bagi kaki cecah lantai dulu..hihih..beza betul anak laki ngn pompuan yer...pompuan ni sopan sikit..hikhik..abg lagi lasak..

owh..rindunye kat si kecik ni..mama bertapa kat ofis ni,..orang lain sedap cuti...hikhik..sebab minggu depan mama nak cuti sehari...jadi siapkan kerja2 yang berlambak harini...mudah2an cepat siap, cepat la balik..nak gomol si kecik ni..walaupun malam2 kadang mama penat layan kerenah dia yang macam2 sekarang..tp mama suka..nak marah, nanti dia wat muka comel cenggitu..hikhik...

nanti lepas gaji kite beli kasut baru ye..baru leh main2 kat luar rumah..jalan2 sendiri amik angin kat laman..


2 comments:

KakNi Sihat Cantik said...

Tahniah Alisha.... lepas tu mak dia lah yang pening sebab ada orang dah dapat 'kaki'... hu hu hu

azinuj said...

hehe..tula..skrg pon mama dah tak larat nak kejor..duduk tak sampai bape saat die dah lari balik..huh..