Wednesday, October 9, 2013

:: Ragam Abg Alif & Alisha ::

" Mama, Alif nk pegang tgn Icha"
" pegang la..tp jgn kuat2..nanti Icha sakit"
"Ok"...
sambil hisap botol susu mesti nak kena pegang tgn Icha, kalau tak dpt pegang tangan, kaki ke, gentel telinga adik ke.. pun bole..yg penting dpt pegang adik...
si adik pulak, bila abg sebuk nak pegang2 dia, mula la die tunjal2 kaki tu..tarik2 tgn die..tak mau kena pegang dgn abg..tp relakan jugak la...adik pun nak gentel tgn abg gak..
lepas abg abis sebotol susu, mula la dia nak lari...
adik plak pantang, bila abg abis susu, dia pun cepat2 nak lepaskan nenen..nak ikut main jugak..
ish...abis basah baju mama dibuatnya...

 ni waktu Icha 23hari..rajin abg teman adik tido..Icha kuat tido waktu dlm pantang...

 waktu dalam pantang, ada masa jugak abg tak mau g umah ibu..nak duk rumah dgn mama & Icha..penat mama nak tidokan dua2..huhu..bila berjaya mcm ni lega rasanya..

 "Mama, Alif nak cium Icha...Ciumla.." itu antara permintaannya setiap kali mama pegang adik..pantang org lain cium, dia pun nak jugak....

 dah tido lena mcm mana pun, tgn tu tetap jugak nak pegang..tak nak lepas....

 adik dah ubah kedudukan, tp abg masih gak nak genggam tgn adik...

 kalau tido tak berlaga kepala tak sah..tu pun ada aksi yang mama tak snap..hihi..ganas gak dua2 ni bila tido...

 macam2 gaya ada...siap tertonggeng bagai...

bila ceria, gini la rupanya...hehe..say cheese.. :) adik takde gigi lg..dah msk 9bln, sebatang pun takde tumbuh lg..hehe



5 comments:

aznor ibrahim said...

alaaaa..comeynye.abg syg adik

azinuj said...

aah..syg sgt..hehe..tp kena perhati gak kdg2..tkt ade bnda dibuatnye..hehe

azinuj said...
This comment has been removed by the author.
Zuraidah Butang said...

alololo..baiknye abg die...hehe

azinuj said...

hehe..ade masenye abg baik..bila dtg mood tak baik..tetibe adik kena ggt..hehe