Friday, March 23, 2012

:: Nak Mencuba..tapi bile ye?? ::

assalamualaikum semua...

hmm..dah beberapa hari ni asik dok meng'google' dan jalan2 blog orang jek dok tengok resepi macam2...perasaan nk mencuba tu membuak2..tp mcm takde masa je nak buat..nmpk senang je, tp mungkin alat kelengkapan perang tu tak cukup, tu yg buat kan aku cm mls je nk try..lagipon kn dok umah mak..mungkin tu salah satu sebab utama la..heheh...

kat kepale otak ni dah berlegar2 macam2 jenis masakan dah..dari menu2 harian..dessert..owh..byknye mende aku nk cuba nih..cam tak sabo lak..tp rasenye misi ni akan terlaksana bile dah dok umah sndri nanti kot..owh..cepatla siap umah ku...abah tgh nk buat dapur tuh..pstu bilik mandi..siap je aku angkut barang la...

tp pening gak bile memikirkan nk masuk umah nti..byk brg2 elektrik sume kat umah mak..takkan nk angkut sume tu kuar? nti mak cmne plak..dari mesin basuh (adiah kawen bos bagi nih)..hehe..tv (beli mase nk dok umah sewa dlu), peti ais (pon same..beli mase nk menyewa)..dan macam2 lagi brg kecik2..yg kecik2 ni aku tak kesah sgt la nk tinggal kat umah mak pon..bole bli lg..tp yg agak2 beso ni..masak gak la aku nk mengumpul duit nak beli lagi..hadoi..makin botak laki aku cmni..muahaha...misi ni kena laksanakan jugak ni..orang kate, kena ikat perut suami dengan air tgn isteri..hehe..rasenye, da lame beno aku tak memasak..pemalas btol..mentang2 dok umah mak, laki aku asik mkn air tgn mak mertua je la..sian gak aku rase..boleh dikira la bape kali je aku msk kat umah tu..tu pon tggu ujung2 mgu jekk..ari biase..celik2 mate, siap g kje..blk dah mlm, tggl mkn ape je yg ade..apo nk buek..huhuh...

kena penuhkan duit tabung nih..nk beli mixer, microwave..wah..tv baru pon..peti ais..owh..byk nye nk kena beli ni..bukan takat laki aku yg makin botak..rambut aku pon leh gugur abis ni..pening sudah...tang mane lg nk cekau duit..kena berjimat cermat nmpknye...owh..harap2..murah rzki pasni...

No comments: