Wednesday, December 2, 2009

:: Raya Haji & Jalan2 Ganu::

salam semua..
mcm yg dah bgtau haritu..raye haji kali ni smbut kat ganu..hehe..
belum pape aku da jln ganu kan? bkn ape..sje nk tgk smbutan raye haji kat sane cmne..sambil2 survey tmpt penginapan nanti...
abg2 n akk2 aku sume blk kg kat meru..masing2 wat bbq..wahrgh..sedih aku..
mcm2 ade..udang 4kilo..kerang 5kilo..daging...otak2..mcm2 la ade..
bbq dr mlm raye..smpi ke hari ahad..masih tak habis2 adik beradik aku tuh...kuat melantak btul..
(padahal dlm hatii aku ni sgt jeles..diorang wat cmtu time aku takde plak..huuhuh)...

perjalanan blk kali ni sgt la lame..amik kau 12 jam mase pegi..blk pon same...
jem giler..tak tau la nape..sbb musim raye kot...ms blk abg kawen aritu, laju jek..
sgt lancar pejalanan...kali ni punye..ya ampun..Allah je yg tau...huhu...tp..aku drive kejap jek..hehe..
cian kat abg..hehe..jgn mrh ha..

lain negeri, lain caranye..tu yg aku dpt tgk..
mase kat kg aku thn lepas..abah wat gak korban..sekor lembu tuk anak2 die...
kitorang wat sembelih kat msjid jek..ramai..pstu, daging korban tu dibahagi2kan utk sekampung...
masing2 dpt la dlm sekilo kot utk satu rumah...
tp, mase aku kat ganu aritu, lain lak caranyer...
diorang wat sndri2..tp ade knduri...ms raye petame tu, mmg org tak msk ar kat umah..
sume g mkn kt umah org len jek..hehe....kalu tak g umah org..kebulur la korang...ahaha...
mak n ayah pon wat knduri ari sbtu...pg tu smbelih lembu kat padang...aku tak ikut pon..tk berani tgk sembelih lembu..darah byk sgt..huuhh..nti pengsan...:)
pstu bwk blk umah utk bhgi2 lmbu tu ikut 7 bhgian...ade 2 ekor lmbu yg ayah korban..ade gak org yg nk msuk skali..so bile da bhgi2..lbh kurng sekor lembu gak la bhgian ayah yg tinggal..anak2 ramai..
pstu...msk nasi, gulai daging n acar timun..ayah la tukang msk..hehhe...
mase rewang2 potong daging, aku tak tlg pon..org laki jek..hehhe...enjoy pic sket...


cover2 plak nk potong2 daging tuh...hehe


sepanjang kat ganu, tak sempat nk jenjalan pon...jumaat siang dok umah jek...sbtu plak wat knduri...petang dah pnt..tak smpt jenjalan...ahad plak da nk blk cni...so smpt jln sblm blk jek..tu pon singgah jap kat masjid kristal ni...survey2 tmpt nk bwk fmly time knduri kawen nti..hehhe...mls da nk tls pnjg2..msti ramai yg dah jln cni kan..tkp2..nti aku jln puas2 kat cni...bile mjls smbt menantu..bile yerk?? tggu..aku akn jmput kemudian..hehhe...k la...enjoy pic....











sebelum tinggalkan tmpt ni..snap jap pic kat pintu gerbang..hehhe...


ok kwn2..peace..jmpe lg...hehhe

1 comment:

NADiA fERrEiRA said...

ermm ekhirnya ade gmbr prince charming june nie..hehe..1st time i dpt tngok nie..